tisdag, maj 20, 2008

Ett bord i förvandling!!


Just nu står faktiskt detta bord i garaget och förvandlas till
vitt, ovanligt va. Jag vågar knappt säga det men jag har hittat
det på tippen för några år sen...skulle dit med en del skräp och
såg då detta fina bord stå vid en gigantisk hög med bräder och
tänkte...det måste jag bara ha hem.
Det måste ha sett rätt dråpligt ut när jag försökte på alla sätt
att få in det i bilen utan att lyckas...för det var en snubbe med en
pickup som
hade sett mej...han kom fram och frågade om jag bodde långt bort...
nä sa jag...då kan jag köra hem det åt dej för jag ser att du gärna
vill ha det..åå tack va snällt sa jag och log med hela ansiktet.
När min sambo kom hem och fick höra historien sa han...är du tokig
man får inte ta hem saker från tippen...joo jag fick,hihi. Så kan det gå.

Oj va texten blev konstig.

Den här flaskställningen är ännu ett loppisfynd...ingen flaska
men den funkar som blomsterstöd istället.





Jag längtar till jag kan pynta det som vitt, kanske hittar



jag något piffigt i Göteborg i helgen. Ha de gött. Liselott

4 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej:Har inte varit och hälsat på här förut:Vilken tur att just du kom och fick tag i det fina bordet på tippen(hade genast tagit hem det om jag hittat något dyligt)

Vad fint du hade gjort med blommor och det lilla växthuset dertill.

Har en alldeles nystartad BLOGG om du vill titta in så är du VÄLKOMMEN
Kram/Ingela.B

vitating sa...

Jättemysig blogg ni har, kul ide med två systrar som delar på bloggen! Mycket fina bilder ni bjuder på! Jättfint bord och med alla sakerna på, blir säkert fint vitt men måste säga att jag tycker det är superfint så där oxå!
Tack för kommentar hos mig! På så vis hittade jag ju hit!

Ha det gott båda två!
Krmis Maria

lottens vita och gröna sa...

oh vilken mysig blogg, sån stil som får det att pirra i hela mig! vilket underbart bord du hittat på tippen, jag ibland har man nytta att smila upp sig ju, hihi är det ett så vackert bord det är fråga om då är det ju värt att bukka på, hihi! kommer snart tillbaks! varmstekramen lotten

Karin Krut sa...

Hej så kul att hitta hit, vilken fin blogg ni har. Jag hade också absolut på något sätt försökt baxa in bordet i bilen högröd i ansiktet och svettig ;) Vilken tur att du fick hjälp till slut
Ha en skön dag
Kram Karin