torsdag, juni 12, 2008

Släkten målar man minsann inte vit.....


















Fniss.....jo jag menar alltså de oftast lite mörka ärvda gamla möblerna man har. Jag har inte hjärta till att måla eller ändra dessa härligheter. Oftast är också kontrasten fin mellan de ljusa vita och de bruna. Men........om det kommer någon släkting som inte är tillräckligt fin så kanske det blir en dutt målarfärg på näsan....(skratt)

Mitt linneskåp har jag ärvt från min morbror, där är fullt med sygrejer i.


Ha nu en jätte härlig kommande helg på er.

Marina

4 kommentarer:

My Lovely Things sa...

hej!!
Åh så vackert skåp..

håller med ..vissa möbler målar man bara inte,,
De som vill kan göra det..men känner man att man vill ha det mörks å skall man ha det..
jag tycker att vissa möbler förlorar sin charm när man målar dem..
och vissa blir så mycket bättre med vitfärg..

ha det så gott..
kram anna

Annie - Annalunda sa...

Tack för hälsning! Jag har ett liknande skåp - som tidigare blivit avlutat så nu ska det bli vitt! Jag håller med er...vissa saker kan och bör inte målas. Jättehärlig blogg som jag gärna återkommer till!
Kram Annie

Inspiration i vitt sa...

Hej: Vilket vackert skåp skulle väldigt gjärna vilja ha ett sådant i mitt sovrumm,förstår att du gillar det mycket.
Skyllten du visar är oxå så fin har du gjort den själv?
Kram på dig/Ingela B

Anonym sa...

Håller med dig fullständigt att vissa saker ska förbli i orginalskick och speciellt då arvegods:-) Har själv sådana möbler som jag absolut inte skulle komma på tanken att vitmåla, dessutom bryter det ju så snyggt med lite mörka möbler till övrig vit inredning och möblemang. Det blir en snygg kontrast tycker jag!!

Bordet du målat vitt och visade i tidigare inlägget blev sååå snyggt!! Vackra saker du pyntat med dessutom!!

Kram