onsdag, augusti 27, 2008

Äntligen flyttat.....RENOVERING















Oj oj oj vilken sommar......Flyttkartonger i långa rader. Först flytt till föräldrarna med grejer barn o hela "konkarongen". Mannen fick bo i bygg/renoveringsdammet. Nu äntligen har vi flyttat in i själva slut "röran" fniss.....Badrummet börjar ta form, barnens rum likaså. Pärlsponten i hallen har fått grundfärg på sig. Syster Liselott (bloggsystern), brorsan, svågern, föräldrar ja ....de flesta har stötts o blötts.Vår plattsättare (kakel) har gjort ett helt underbart jobb. Svärfar och mannen har slitit svettats o föralldell haft det myjsigt med djupa whisky samtal (skratt).

Men åå va pärlspont kan förändra ett rum....jag blir så glad.

Har ett litet problem som jag gärna vill ha hjälp med......Dörren till badrummet har jag köpt på Falkenbergs byggåtervinning, jag är helt kär.....men den är skev....vad göra? Ge upp?Mitt hjärta skriker NEJ! Skulle helst vilja ha gamla dörrar i hela huset.....det får bli en om året.


Fortsättning följer.......

Ha det jätte bäst.


Marina

Inga kommentarer: