tisdag, oktober 07, 2008

Höstprojekt o lite frågetecken









Vilket underbart höstväder vi har just nu. Helgen gick åt till pyssel, loppis o plocka ner Ingrid Marie från trädet.....ja ni vet äppelsorten hi hi. Jag fick värsta ruschen upp i trädet för att rädda godingarna från den kommande stormen. O när jag står där vajjandes o hittar några sååå vackra äpplen så blir kartongen full i ett naffs....typiskt. Men de hängde faktiskt kvar när blåsten dragigt förbi. Det får bli eftermiddags fixeriet med barnen, att plocka ner de sista.

Frågetecknet tänkte jag att ni skulle få reda ut åt mig.....ska jag eller ska jag inte måla tidningsstället vitt???? Det är ju skönt rostigt.....kanske lacka så det inte rostar av sig på mina tidningar????
Flaskan på skåpet hittade jag på loppis i helgen...kunde inte låta bli, med etikett o allt.


Kramis på er alla

Marina

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilka fina bilder, så vackert med äpplena mot himlens blå färg!

Hos mig hade tidningsstället blivit vitt, men det är fint som det är också!

Kramar!

Anonym sa...

Hej!
Jag tycker iaf inte att tidningsstället sak bli vitt (trots att jag själv är expert på att måla ungefär allt vitt)
Det ser jättecharmigt ut som det är, kanske en lackning då isåfall som du skrev!

...jag brukar kika in i den bloggen "titt som tätt", så nu tyckte jag att det var dags att lämna en liten kommentar =)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där vita systrar, ni får kanske börja kalla er systrar i rost för det tidningestället skulle jag definitivt inte måla,: ) så läckert det var! Och stillebenet med flaskan , snyggt, så mycket vackert att titta på i er blogg! Regniga hösthälsn fr Mari.

Huset på kullen sa...

Hej! Tidningsstället är fint som det är tycker jag.

Detta var nog en nu blogg för mig, trevligt!

/ Linda

lottens vita och gröna sa...

oh vilka bilder, woow äppelbilden!

absolut rost, inte måla det!

ha en fin helg! varmkram lotten