onsdag, januari 13, 2010

Vintage-kappsäck.


På mitt älskade vitrinskåp står nu en "ny väska, ett loppisfynd som jag bara var tvungen att köpa. Jag tycker den liknar Pippi Långstrumps kappsäck hon har sina guldpengar i, mer troligt är det nog en gammal doktorsväska men eftersom jag är såå galen i Pippi-och-Madicken-interiörerna så är min fantasi mer Pippis Kappsäck såklart, kärlek uppstod direkt.
Hattasken är också ett loppisfynd, med hatten kvar i.



Här skiner solen och några minusgrader, så det får bli en promenix på min lediga dag.

Ha det gott alla
Kram Liselott.

8 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hel.. är bara förnamnet på hur det var...

Mysiga väskor, kan di inte visa hatten också?
Kram Anna

Syster vit sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Jättevackert skåp!
Ha en skön, ledig dag!
Kram, Monica

Marie sa...

Jag tänker också på Pippi när jag ser kappsäcken, är nog lika barnsligt förtjust som du i dessa underbara berättelser.

Trevlig kväll!
Kram Marie

viktoriaK sa...

Ja den liknar verkligen pippis kappsäck...jättefin blogg också med många fina bilder.

gamla skolan sa...

Klart att det är Pippis kappsäck ! Det syns ju lång väg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

lottens vita och gröna sa...

ohhh gu vilken härlig kappsäck och skåpet är helt underbart liselott, varmkram lotten

NeMa Design sa...

Hej på er systrar!! Kul att hitta in här till er. Fann er via en annan blogg. Vad mysigt ni har det. Jag kikar gärna in fler gånger.
Ha en fortsatt skön söndag! // Malin ♥♥♥