torsdag, juni 03, 2010

Loppisfynd igen.


Godmorgon alla sköna juveler.
Här kommer lite fler bilder på loppisfynd.
Hittade ett par charmiga gamla glasögon och en almanack från år 1897, allltså vilken härlig skrift i den. Glömde att jag kunde fota i den också.
Så här står det i den :
Brefkuvert, goda hvita eller kulörta, till 40 öre för 100 st.
Och:
Observera! Sorteradt lager af goda och billiga glasögon samt pincs-nezer för alla åldrar erhållas uti Adolf Kindvalls Bokhandel i Warberg.
Almanackan är från Kindvalls bokhandel och tydligen sålde dom glasögon där också, kanske det paret jag fick tag på ;-).
Acklejan blommar nu för fullt i stora delar av trädgården i mest rosa men även några blålila. Det blir mycket fröer efter dom sen så dom sprider sig villigt:-).






Önskar er en trevlig helg och tack för fina kommentarer.
Kram Liselott.

2 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Kul loppisfynd!
Aklejorna blommar för fullt hos oss också. De är så fina med alla olika nyanser.

Ha en skön helg du med!
Agneta

Tidsmästarinnan sa...

Goder afton!
Vilka sköna fynd! Gammal trälåda vill jag också ha, det är en blomsteraffär här i krokarna som har fina gamla trälådor som jag alltid brukar slänga lystna blickar efter... men jag ska kika på loppis istället för jag är lite blyg att fråga dem :-)
Hoppas du har haft en fin helg!
kram
Susanne