onsdag, mars 09, 2011

Pelargondöd.

Hej alla fina. Jag brukar ha en del pelargoner i garaget över vintern och dom brukar överleva, men tyvärr inte i år. Vintern har ju varit ovanlig kall här hos oss i år och nästan inga plusgrader alls. Det tråkiga är bara att min fina Mårbackapelargon på stam som jag fått av mamma för några år sedan inte gillade garaget alls...vissen.
Jag får helt enkelt önska mig en ny och hoppas hon får tag på en till.
Så här fint väder hade vi igår. Idag har det dock varit alla slags väder, först molningt sen vräkte det ner snö så det blev helt vitt på marken för att sen börja regna bort och slutligen lite sol....helt tokigt eller hur. Bilden är tagen på vår magnolia som sakta börjat vakna till liv.

Ha det så gott alla.
Kram Liselott.

6 kommentarer:

Fröken C sa...

Åh, så synd med en så stor Pelargon:((
Snyggt bord o ljuvligt med Magnolian som ger hopp om våren!

Kram C

Vit dröm sa...

NEJ! Vad synd på pelargonen...:( Hoppas du kan få en ny av mamsen..
Kram Anna

Östervik9 sa...

Alla mina pelagonier har dött denna vinter:( så det är bara till att börja om igen...
Finns det någe vackrare en ett magnolia träd när det blommar:)
Ha en trevlig kväll
Camilla

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Liselotte!
Vad sorgligt det lät med pelargondöd,
och vad retfullt.
Hoppas att du hittar en ny på stam.
Förra vintern gick hårt åt våra rosor,och många dog,och det är ju lite trist.
Här har det snöat idag,men regnat också,och det gillar jag;)
Må så gott
Kram Anette

dagdrömmar i vitt sa...

Vill bara säga vilken underbar blogg <3 Jag har övervintrat mina pelargoner i två vintrar nu, de står helt bortglömda i garaget med fem graders värme, tog in dem för två veckor sedan och alla levde och några blommade??? ibland blir man helt klart förvånad och glatt överraskad. Hoppas du kan få en ny:)

bellagio sa...

Jag tycker om din fin blog. Det är så fint. Jag läser det...
Inte tala svenska bra:))

B