söndag, maj 11, 2014

Nya altanen :)))


Heeeej!

Efter några års dividerande om att bygga altan på baksidan eller inte och HUR den ska 
se ut så är den nu färdig och det gick fort när väl beslutet var taget.


Är riktigt nöjd.  Den är inte så stor men vi kommer nog fortsätta att vara på vår stora altan
mesta tiden ändå
Denna lilla var så ful och med tråkiga sjöstensplattor som jag inte alls kan förlikas med.
Vi kommer även att stryka den med ljusgrå piggmenterad olja som den andra altanen, men det får vänta ett tag i och med att virket är impregnerat.


Gatstenen utmed ska jag sänka ner i jorden en bit


En vit akleja fick följa med från blomsterbutiken...bara älskar dessa raringar, har massor i rosa och i blått sen innan men nu är jag sugen på fler vita också. Det bästa är ju att dom sprider sig själva så snällt :)


Önskar er alla en trevlig och mysig Söndag.

Kram Liselott

5 kommentarer:

Monica sa...

Det ser ju jättefint ut! Och den vita aklejan är verkligen fin!
Kram, Monica

Frida sa...

Vilken mysig altan, önskar att jag hade en sådan nu på sommaren.
Ha en fin vecka!
Kram Frida

Anna Stenberg sa...

Härligt att ha flera platser att slå sig ner på! Du har en vit akleja där som jag blev imponerad av! Superfin! Kram Anna

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har gjort....härligt att man kan sitta ute i trädgården nu...en härlig tid väntar oss....
Kram bia

Mittgodastefinaste sa...

Jättefint och så många fina detaljer! Akleja är så fint, jag har fått för mig att den är svår att hålla vid liv!

Kram Jenny