onsdag, juni 04, 2008

Bordet är nu äntligen vitt.


Nu är det klart, mitt tippenbord är äntligen vitt och jag känner att det var rätt beslut...det lyser upp den annars mörka väggen så bra.




Jag gillar kombinationen mellan rost, strand och mormorsgrejer, hittade det emaljerade fatet på loppis för endast 20 kronor, från Kockums.







M:et är köpt hos trevliga Ingrid på Atmosphere i Göteborg där jag och min syster har shoppat för några helger sen.







Blickfång i ett av hörnen...lycktan är från Granngården...kunde inte motstå den...översta kudden är köpt på My Home, den vita från loppis och den randiga är från Hemtex, (dom har sin plats inomhus annars).




Nehe, nu ska jag ut i solen innan det är dax att börja jobba. Ha en underbar vecka. Kramar från Liselott

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Lisa =)

Blev så glad när jag fick sms från dig, överraskad och jätteglad.
Försökte skicka tillbaka men det ville sig inte med nätet, vi var på Cypern just då.. som för övrigt var helt underbart =)

För att inte göra myten om skandinavier orätt så brände vi oss kräftröda andra dagen.. =)
Mest han.. !!?! Nästan.. haha =)

Vilken härlig blogg, Lisa, tokbra läsning!! =)

Du bubblar verkligen av inspiration. Jag har precis läst hela bloggen och känner hur hela jag spirar =).

Det är så skönt och vila ögonen på så vackra och enkla ting. Nästan så jag känner en smula avund vid tanken på hur det måste kännas att leva bland dem =).
Jag har sagt det förrut och säger det igen: Ditt hem är slående vackert.

Jag stormgillade ditt kökskåp, du måste ha ett ofantligt stort kök nu, du får gärna lägga ut lite bilder på det i helhet om du vill. Såå nyfiken jag blev nu.. =)

Tycker sannerligen att du har en talang Lisa. Du ser och plockar fram det vackra i saker och ting, och det samspelar helt underbart med din kreativitet och eviga strävan att skapa det lilla extra som kanske, kanske kan vara den sista pusselbiten för att skapa Lisas idyll..

Dock för oss andra, som säkerligen ser det hela från ett betydligt mindre konstnärligt perspektiv, vi finner redan din idyll mer än fulländad =)

PS. Ävem om jag inte har haft nöjet att träffa din syster, så får du hälsa henne att det var en härligt inspirationsgivande blogg ni har skapat =).

Hoppas vi ses snart!

Kram Anna (krossad chokladglass-Anna) =)

Gårdsromantik sa...

Så fint bordet blev! Svarvade ben är så tjusigt!

Kul med en så händig brorsa!

Kram Maud

Lilla Blanka sa...

Hej Liselott!

Ja hihi nu äts det nog chevrelasagne lite varstans..och den var verkligen jättegod så det blir en sån snart igen :)

Åh vad fint "tippenbordet" blev..! Ur-mysig bild med alllt pynt också!

Kram
Mia