tisdag, september 30, 2008

Från fula ankungen till en vacker svan.


Jag har länge velat ha en sån här chiffonjé, men tyvärr är dom ganska dyra om dom är välvårdade. Nu hade jag sån tur att vara på rätt plats vid rätt tillfälle, och att den var i bedrövligt skick dessutom, vilken tur för då kan man måla vitt utan att få dåligt samvete.


och priset endast 200 kronor, det kallar jag fynd...


Men inuti fanns så mycket själ att den fick förbli omålad.
Det finns ett årtal oxå, 1896. Mmmm







Jag är väldigt nöjd och glad över min chiffonjé.
Ha de bra alla.
Kram Liselott


2 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fin den blev! Tackar vet jag den vita färgen som gör så stor skillnad.
Kram Irene

Gårdsromantik sa...

Den blev verkligen fin - som du sa skönt att kunna måla med rent samvete!

Kram Maud