fredag, december 19, 2008

Snart fjärde advent.



Jag tänkte oxå visa några av mina favvistomtar (min syster visade sina i förra inlägget). Nu har jag inte så många uppe längre, de flesta ligger kvar i kartongen. Denna lilla är gjord i någon slags lera och köptes för ungefär tjugo år sedan, söt tycker jag.


Korten är tagna i förmiddags innan det blev riktigt ljust så ni får ursäkta de mörka bilderna. Här en loppisskål på fat som jag skrivit med en guldpenna på...köpt på panduro...pennan alltså.







Den här tomten är min favorit nummer ett som jag fick av mina föräldrar när jag var liten.





Nu mina vänner är det snart advent igen och fjärde ljuset ska tändas, men jag väntar till söndag med att tända vårt.

Ha en skön helg alla. Kramar från Liselott




4 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så flotte bilder du viser. Stemningsfullt dere har det0)

Ønsker dere en fin fredag=)

Klem Kerstin

Ett skönare liv sa...

jätte söta små tomtar.. vilken mysig ide att ha blogen tillsammasn..

önskar er en jätte skön helg!
kram nadja

Lilla Blanka sa...

Hej Liselott!

Härliga bilder! I morron blir det julpyntning på allvar och granen skall sättas in också.

Jättefin adventsljusstake!

Kram och God Jul!
Mia

Ett skönare liv sa...

ja verkligen! man får ta sig tid helt enkelt :)

va härligt, jobbar i butik å märker verkligen skillnad, är inte alls lika mycket folk som förra året, å vi säljer för nästan hälften.. de e konstigt de där..

hoppas du hitta massa fina julklappar :)

ha de gott nu

kram nadja