fredag, april 24, 2009

Primula på resa


Jag håller på att skapa ett trädgårdsland. Halva landet består
av blommor under omplacering. Denna söta primula har fått flytta
till framsidan sålänge, jag har pratat med den så det är ok hi hi (inte
riktigt klok eller.....nja). Vi köpte ju vårt nuvarande hus förra sommaren, så
nu börjar trädgårds fixeriet. Jag vill ha en barnvänlig trädgård med trädgårdsland,
jordgubbar, bärbuskar och....jo lekstugan har kommit på plats.


Denna lilla grodtjej (jo det är en tjej)(fniss) bor också på framsidan.
Kunde bara inte låta bli, så hon fick följa med hem.

Kram på er och trevlig helg,
Marina

4 kommentarer:

Mamman sa...

Visst är det väl helt underbart att vara utomhus, man vill ju verkligen inte vara inomhus dagar som dessa.
Skönt är det väl då att det även kan shabbas ute! ;)
Doftande bondpioner och gammeldags buskrosor är aldrig fel, nu när dessutom alla växter finns i vitt.
Själv målar jag gamla fönster just nu, hyllor och annat smått och gott inför mitt stora uteprojekt - orangeriet (vår inglasade altan). Lika kul att göra fint båda ute och inne. Så du - nu piffar vi ute ett tag!
Ha en finfin helg där på Bästkusten... =)

Mitt hvite hus sa...

Heisan O=)

Så kjekt å holde på ute å kose seg... Litt ommøblering er hyggelig...
Primula har jeg også... de er så vakre O=)

Nyt de deilige dagene
Klem Kerstin

Viveka i Bläckhornet sa...

Jag längtar tills jag kan få kasta kryckeländena och börja på med trädgårdsarbetet. Har sååååååååååå många ideer.

önskar dig en fin helg

Kram Viveka

Stämningsfullt sa...

Så fint det ser ut att var i trädgården! Söt grodtjej där :)