torsdag, december 17, 2009

Kälkfynd.


I går när vi vaknade så låg det ett tunt vitt täcke ute, det var snö...har vi ganska ont om här på västkusten kan jag säga. Men julkänslan blir ju så mycket goare.
Denna lilla kälken hittade jag på en garageloppis på Gotland i sommras. Vi körde förbi en hel del loppisskyltar för sambon trodde nog han skulle slippa dom då, HA... och tillslut tjöt jag: sväng för bövelen in på nästa loppis vi ser: och när vi väl snirklat oss dit kom vi knappt därifrån. Får ju nämna då att vi var tre bilar som hade följe och infarten var trång, men vändplatsen var ännu trängre. Jag är i vilket fall väldigt glad för den.


Här följer några bilder av lite softare slag, hittade en funktion på kameran som jag inte sett innan. Dom är kanske i mörkaste laget.



Lådan är ännu ett loppisfynd som jag målat vitt...




med fack i olika storlekar.





Bokstäverna är köpta i den underbara butiken Atmosphere i Göteborg.

Ha det gott alla
Kram Liselott.

2 kommentarer:

Penseldraget sa...

hej
vilka ljuvliga stämningsfulla bilder =) kälken är ju underbar, har faktiskt min gamla kvar fast den är röd och vit men härligt skavd ...de står just nu på vår utställning...önskar dig en skön helg
kram pia

sara på hedepipan sa...

Mina föräldrar bor i fiskebäckskil så det skvallra om lite snö.
Hoppas verkligen att du får en bra jul och ett gott nytt 2010.
Massor av kramar till dig