fredag, maj 16, 2008

Uterum o lite Ernst


















Barnen sover, allt är tyst........jag går ut på altanen o småpysslar lite. Tänkte fixa till idén som jag haft i huvet några veckor. Knyter fast några remsor av vitt tyg på den lite tråkiga ikea lampan.
Grannen kommer in och tycker det ser ut som det Ernst gjort i något program nyligen.....missade jag. Mms:ande bilden till syss (ter), hon sa samma sak. Så det måste vara jag och Ernst.....så tajt.
Mjölbingen kommer från mormor.
Ha en underbart härlig helg alla goa människor.
(Marina)









6 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!
Åh vad det ser mysigt ut på altanen..och vilken fin ljuskrona!
Kram & ha en fin helg!
Mia
Ps jättefina loppisfynd i tidigare inlägget..!

Marie sa...

Härliga bilder, vilket mysigt uterum ni har!

Trevlig helg!
Kram Marie

Annika sa...

Hej. Vad mysig blogg och inspirerande bilder ni har. Tittar gärna in här fler gånger... Kramar Annika.

hemtrevnad marie sa...

Tack för titten hos mig !!
Kul att hitta till er!!
Jag har kikat igenom hela er blogg nu...så mycket fint!!!
Och jag gillar Ernst väldigt mycket ,,såg den frågan i början.....
På tal om Ernst, så visste jag faktiskt vem han var innan sommartorpet började(ja, jag känner honom inte personligen hihi!)hittade hans hem i ett nummer av Sköna hem redan 1993!
gillade verkligen deras stil...han målade möbler på den tiden,något jag pysslade med själv så jag fick massor av inspiration från deras hem redan då!!
Gillar kronan, har missat detta inslag med Ernst, nyligen dock!
Ha det gôtt tjejer!
på återseende!

Annika sa...

Tack för besöket. Oj vad mycket fint jag hittade här. Loppisfynd så fina, ljuskrona som blev så fin. Skåpet i köket gjorde sig absolut bättre än en köksö. Tapeterna var också snygga. Gillar blått. Kommer att komma tillbaka till Er o kolla lite bättre imorrn. Tjuvbloggar lite bara på jobbet, kan inte hålla mig.. Kramiz Annika

My Lovely Things sa...

Hej!!

tack för titten på min blog..fastnade direkt för ert blogg namn kikar in tille r nu innan jobbet..

Jätte trevlig blogg..vilken bra ide att ni bloggar båda två...på samma blogg..
Jag ser att du Liselott har samma skänk som jag har...Fattigmanskänken..jag målade min och sandpapprade den rejält..den var väldigt sliten..men din ser ut att vara i topp skick..

ja , kronan blev jätte fin..den doftar ernst!!

ha det så gott..
kram anna